BEKERJA DAN BERBAKTI UNTUK KEMAJUAN KTI

Program Hibah Kecil Terbuka untuk Pemohon

Program Hibah Kecil Terbuka untuk Pemohon

Kedutaan Besar Australia di Jakarta kini membuka kesempatan kepada para pemohon dari Indonesia dan Australia untuk mengajukan usulan proyek guna memajukan, memupuk dan mendukung prakarsa profesional, kemasyarakatan dan kelembagaan, yang mendukung sasaran-sasaran kerja sama pembangunan Pemerintah Australia.

Kedubes mendukung proyek-proyek yang menciptakan dan/atau memperkukuh jaringan, kontak, kemitraan dan/atau hubungan kelembagaan yang ada antara Indonesia dan Australia.

Hibah kecil kedubes dimaksudkan untuk memberikan dana pendamping untuk kegiatan-kegiatan yang akan menjadi mandiri. Proyek-proyek tersebut harus dimulai setelah Juni 2015. Dana hibah ini diberikan melalui proses seleksi yang kompetitif.

Para pemohon didorong untuk memahami dengan baik Panduan Hibah, yang tersedia di www.indonesia.embassy.gov.au/jakt/grant_guidelines.html dan memberikan seluruh informasi dan dokumen wajib yang diminta. Permohonan agar dibuat di formulir permohonan yang tersedia di www.indonesia.embassy.gov.au/files/jakt/grants_form.docx dan dikirim melalui surel ke cultural.jakarta@dfat.gov.au dengan perihal: Small Grants Program paling lambat Jumat 15 Mei 2015.

Pertanyaan Media:
Alison Purnell, Atase Kebudayaan tel. (021) 2550 5260

Colleagues
 
I am writing to advise you that the Australian Embassy’s small grants program is now open for Expressions of Interest.
 
The grants program has been established to advance Australia’s policy objectives and enhance understanding of Australia in Indonesia through supporting proposals that:

  1.     Create and/or strengthen existing networks, contacts, partnerships and/or institutional linkages between Indonesia and Australia;
  2.     Promote, foster and support professional, community or institutional initiatives which support the Australian Government’s development and cooperation objectives;
  3.     Provide seed funding for activities which will become self-sustaining;
  4.     Facilitate a broad geographic spread of activities across Indonesia; and
  5.     Promote complementarities and avoid duplication with other institutions active in Australia-Indonesia relations

 
URL below provides access to the Media Release issued today which in turn provides links to the Grant Guidelines and EOI form.
 
  http://www.indonesia.embassy.gov.au/jakt/MR15_009.html
 
 
Grateful if you and your teams could advise your contacts about the grants program and advise them that they are welcome to apply should they have  a program/ project that falls within the scope of the Guidelines.
 
Kind regards
 
 
Alison Purnell
Counsellor (Cultural)
Australian Embassy Jakarta
 
Phone: + 62 21 255 05260
Mobile: + 62 811 1440 147
Email: alison.purnell@dfat.gov.au